Az oldalon történő látogatása során cookie-kat (“sütiket”) használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő "Elfogadom és továbblépek" gomb megnyomásával elfogadod a cookie-k használatát.
Menü

Fogytán az energiád? Segítünk!

Fogytán az energiád? Segítünk!

Tudtad, hogy az emberek többsége az év első hónapját érzi a legszomorúbbnak, s hogy január harmadik hétfőjét (ami idén 21-ére esik) az év legszomorúbb napjának tartják? Ennek oka az, hogy ekkorra már azok is erőtlennek és kedvetlennek érzik magukat, akiket a tél kezdetén nem viselt meg a hideg, szürke időjárás és a korai sötétedés. 

 

Mostanra véget értek az ünnepek, így vissza kell rázódnunk a hétköznapokba, ami lelkileg nem is olyan könnyű. A testünknek is fel van adva a lecke, hiszen jelentősen megcsappan a vitaminraktárunk, jóval kevesebb időt töltünk a szabad levegőn és a legtöbben "energiatakarékos üzemmódra" kapcsolunk, vagyis szívesebben lustálkodunk aktív pihenés helyett. Ha Te is úgy érzed, hogy kissé "leeresztettél", segítünk, hogy magadra találj és visszanyerd a lelkesedésedet!

 

Egyél egészséget!

Ha odafigyelsz arra, hogy lefekvés előtt körülbelül 3 órával már semmit ne egyél, sokat tehetsz a pihentető alvásért, és ezzel a frissebb ébredésért. Nagyon fontos, hogy könnyű ételek kerüljenek a tányérodra a nap utolsó étkezése során. Amikor lefekszel aludni, szervezeted a pihenésre, a regenerálódásra és a méregtelenítésre fókuszál, ezért ebben az időszakban az emésztés jelentős mértékben lelassul, ami miatt egyáltalán nem ajánlott a nehéz, zsíros ételek esti fogyasztása. Reggel érdemes nagy hangsúlyt fektetned a tested hidratálására, hiszen az alvással töltött időszakban ritkán vagy egyáltalán nem veszel magadhoz folyadékot. A legjobb, ha teát, citromos vizet, frissen préselt gabonafű-levet, bármilyen szűrt levet vagy zöld turmixot fogyasztasz. 

 

Tipp kávébolondoknak

Ha nem tudod elképzelni a napkezdést kávé nélkül, törekedj arra, hogy jó minőségű (tehát nem porból készült, tasakos) feketét kortyolj! Mivel a boltban kapható tejeknek szinte közük sincs az igazihoz, szerencsésebb rizsből, mandulából, zabból vagy dióból készült tejjel inni a tejeskávét. Növényi tejet akár otthon is készíthetsz, így nem kerülnek bele káros anyagok sem.

 

Kezdd a napot jógával!

Elég reggelente 15-20 percet szánni a jógagyakorlatokra, amik hatékonyságát fokozhatod a szakértők szerint, ha kelet felé fordulva végzed azokat. Télen ritka, hogy a szabadban jógázzunk, nagyban hozzájárul a harmonikus napkezdéshez, ha pár percre kitárjuk az ablakot, és hagyjuk, hogy a friss, oxigéndús levegő átjárja a szobát. Kezdők számára is könnyen kivitelezhető a váltott orrlyukú légzés, ami egyensúlyba hozza a szimpatikus és paraszimpatikus idegrendszert, valamint a jobb és bal agyféltekét. Ez a légzőgyakorlat hozzájárul ahhoz, hogy a tested akár 30%-kal több oxigénhez jusson, ami energetizál, serkenti a vérkeringést, javítja a koncentrációt és segít, hogy búcsút ints a stressznek. 

 

Frissítő tipp:

10-12 ismétléssel végezd el a Napüdvözlet jógagyakorlatot, ami garantáltan feltölt energiával! Nem csak reggel érdemes kipróbálnod, hanem a nap folyamán bármikor, amikor úgy érzed, hogy egy kis erősítésre van szükséged!

 

Ébresztő a léleknek

Hozzájárul a pihentető alváshoz - ami a napközbeni frissesség egyik alappillére -, ha lefekvéskor mérlegre teszed az elmúlt nap történéseit. Gondold át, hogy mi állhatott a kevésbé jól sikerült események hátterében, s hogy mit lehetett volna tenni ahhoz, hogy szerencsésebben végződjön, anélkül, hogy bárkit megbántottál volna. Ha rosszul alszol éjjelente, érdemes elsajátítanod valamilyen stresszkezelő vagy relaxációs technikát, aminek hosszú távon nagy hasznát veheted.

 

+ TIPP: Használj 100% természetes natúrkozmetikumot! :-)

Keresés