Termékek Menü

Mit tehetünk pigmentfoltok ellen?

Vannak, akiket egész életükben végigkísérnek a bőrön, az érintettek többségénél később alakulnak ki a nem kívánt elszíneződések, például a várandósság alatt vagy az idősödés során. A hormonális változások mellett fontos szerepet kapnak a káros UV-sugarak is a túlzott pigmentképződésben, és az örökletes tényezőkről sem szabad megfeledkezni.

Ezért van az, hogy a 40 feletti nők harmada saját bőrén is észreveheti a hiperpigmentáció - azaz a túlzott pigmentképződés - jeleit, valamint azt, hogy bőrszíne egyenetlenné vált. Ha nem vagyunk elég körültekintőek, a helyzet az idő múlásával jelentősen romlolhat, 50 felett 10-ből már 9 nő érintett a pigmentációs bőrproblémákban!

 

Foltos gondok

A napfény hatására vagy a hormonális változások következtében leggyakrabban a homlokon, a szem körül vagy a száj közelében alakulnak ki a pigmentfoltok, sok esetben szimmetrikusan. Ritkábban az is előfordulhat, hogy valamilyen gyulladásos bőrfolyamat gyógyul úgy, hogy pigmentfolt marad a helyén. Színük legtöbbször kávébarna, erősségük az egészen halványtól a sötétig változhat. Fontos tudni, hogy a nyári hónapokban, amikor erősebb napfény éri a bőrünket és a hőmérők higanyszála magasba szökik, az elszíneződések intenzívebbé válnak, a hűvösebb téli időszakban azonban valamelyest elhalványulnak.

Mit (t)ehetünk a halványításért?

Tudtad, hogy a vitaminok és ásványi anyagok a pigmentfoltokkal folytatott küzdelemben is a segítségünkre lehetnek? Azt tudnod kell, hogy nagy valószínűséggel nem fognak teljesen eltűnni a zavaró foltok, de már az is örömteli, ha valamelyest halványulnak, nem igaz?

  • A zsírban oldódó, bőrbarát E-vitamin antioxidáns hatásának köszönhetően meggátolja a telítetlen zsírok, a szelén, az A- és a C-vitamin oxidációját a szervezetben. Útját állja a szabad gyökök kialakulásának, és hatékony lehet a bőr elszíneződéseinek kezelésében is. Külsőleg olajként, főleg narancsolajjal keverve segíthet, a folthalványítás mellett még a bőrt is táplálja. Belsőleg is érdemes bevetni, étrend-kiegészítők vagy E-vitaminban gazdag ételek - ilyen a tojás, a búzacsíra, a dió, a mogyoró, a növényi olajok, a szója, a brokkoli, a kelbimbó vagy a spenót  - fogyasztásával.

  • A C-vitamin szintén segíthet a pigmentfoltok kezelésében, mivel támogatja a sejtek regenerálódását. Fontos, hogy az étrended sok friss zöldséget és gyümölcsöt tartalmazzon, C-vitaminból sokat vehetsz magadhoz a paprika, a paradicsom, a retek, a brokkoli, a karfiol, a káposzta, a spenót, a hagymafélék, a cékla fogyasztásával. Almából, banánból, kiviből, citromból, sárgabarackból, avokádóból és/vagy narancsból akár pakolást is készíthetsz, de az is tökéletes, ha gyakran eszel belőlük. A citromlevet természetes és gyengéd halványítóként tartják számon, ezt a hatását a pigmentfoltokkal szemben is kiaknázhatod.

  • Az A- és E-vitaminban gazdag olívaolaj tökéletes hidratáló és bőrpuhító, ráadásul emellett a foltok halványításához is hozzájárulhat. Fordíts naponta 10 percet az érintett területek olívaolajos masszírozására, a kitartásodnak meg lesz a gyümölcse!

  • A C-vitaminban bővelkedő paradicsomlé nemcsak magas antioxidáns-tartalmánál fogva csökkentheti a sejtek károsodását, hanem a bőr gyulladását is orvosolhatja. Ebből is készíthetsz pakolást, de az is nagyszerű, ha gyakran töltöd a poharadba.

  • Az ásványi anyagok közül a Kalium sulfuricum egyensúlyának felbomlására utalhatnak az olyan pigmentációs eltérések, mint a szeplő, a májfolt, a vitiligo, idősebb korban pedig az úgynevezett öregségi foltok a kézfejen. Ezt az ásványi anyagot magadhoz veheted Schüssler só formájában, külsőleg pedig a biokémiai sókat tartalmazó, sejt és szöveti szinten ható Nr. 6-os Schüssler natúr krémet érdemes rendszeresen használni.

Tartalomhoz tartozó címkék: pigmentfoltok