Az oldalon történő látogatása során cookie-kat (“sütiket”) használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő "Elfogadom és továbblépek" gomb megnyomásával elfogadod a cookie-k használatát.
Menü

Szépítő újévi fogadalmak 2019-re

Szépítő újévi fogadalmak 2019-re

Az újévi ígéretek többsége a plusz kilókkal kapcsolatos, de a dohányzás abbahagyása és a munkamánia csökkentése is dobogós helyen szerepel a kutatások szerint. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ezekről az elhatározásokról nagyjából négy hét alatt el is felejtkezünk, anélkül, hogy kedvező változás történne. A jó hír az, hogy a kevésbé drasztikus – és könnyebben betartható – fogadalmak is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy jobban érezzük magunkat a bőrünkben!

1) Nem felejtkezem el a rendszeres arctisztításról

Ez egyrészt azt jelenti, hogy végre mindannyian megtanuljuk, hogy nem szabad sminkkel az arcunkon ágyba bújni, ez legalább akkora baklövés, mintha kihagynánk az esti fogmosást! Az sem kap "felmentést" az arctisztítás alól, aki nem sminkeli magát, a bőrön ugyanis rengeteg szálló por és faggyú megtelepszik a nap során. A másik, ami nagyon lényeges, a rendszeres radírozás: ahhoz, hogy a tápláló krémek és testápolók hatóanyagai bőrünk mélyebb rétegeibe is eljussanak, legalább hetente egyszer használni kellene arc- és testradírt. 

 

2) Nem piszkálom a pattanásokat és nem nyúlok piszkos kézzel az arcomhoz

Ideális esetben havonta, de legalább évszakváltáskor érdemes felkeresni a kozmetikust, hogy

arctisztító kezeléssel segítsen hozzá ahhoz, hogy bőrünk fellélegezzen. Ha erre nincs lehetőségünk, még nem vagyunk feljogosítva arra, hogy mi csapjunk fel kozmetikusnak! Ha odafigyelünk arra, hogy napközben ne érjünk az arcunkhoz piszkos kézzel, megelőzhetjük az irritáció, a gyulladások és a pattanások megjelenését. Érdemes átgondolni, hogy milyen gyakran érintjük meg az arcunkat, anélkül, hogy tudatosodna bennünk – például számítógépezés vagy tévézés közben.

 

3) Megnézem a kozmetikumaim és sminktermékeim lejárati idejét

Nem alaptalanul hangoztatjuk, mennyire fontos a kozmetikumok összetevőinek listáját rendszeresen áttanulmányozni és okosan választani, elkerülve a szintetikus összetevőket - emellett otthon sem árt időnként átfutni a kozmetikumok csomagolását és érzékeny búcsút venni a lejárt szavatosságú termékektől! Ideje elfelejteni azt a tévhitet, hogy a natúrkozmetikumok - mivel nem tartalmaznak erőteljes tartósítószereket - rövid idő alatt megromlanak! 

 

4) Kellő időt szánok a hajmosásra (és okosan választom ki a samponomat)

Ahhoz, hogy hajunk valóban megtisztuljon, fontos, hogy kétszer is besamponozzuk. Ezt követi a hajmosás egyik leglényegesebb mozzanata, a nagyon alapos öblítés! Nem túlzás, ha legalább 3 percig folyatjuk a vizet a hajunkra, főleg akkor, ha nem rövid frizurát viselünk. Ha nem mossuk ki rendesen a hajápolót, zsíros hatást kelthet, még akkor is, ha frissen mosott! Vásárlásnál mostantól ne csak arra figyeljünk, hogy a hajtípusunknak megfelelő sampon mellett döntsünk, hanem arra is, hogy mentes legyen a szilikontól és az igen káros szintetikus anyagoktól!

 

5) Kevesebb kávét és több vizet iszom

A legjobb nyilván az lenne, ha sikerülne búcsút inteni a koffeinnek – vagyis a kávé mellett a kólának is –, de ha ez nem megy egyik napról a másikra, már a bevitel csökkentésével is jót tehetünk magunkkal. A kávé rengeteg vizet von el a szervezetből, ezért hozzájárul a dehidratáltsághoz, ami csak fokozódik, ha nem fogyasztunk kellő folyadékot a nap során. Amikor kávézol, igyál meg egy pohár szénsavmentes ásványvizet is, hogy “kárpótold” a testedet! Ne feledd, hogy a túlzott koffeinbevitel a narancsbőr kialakulását is elősegíti!

 

Keresés